Join now

Fuckup Nights: Storie di Fallimento

Hosted by the Consul of the Lugano The Witty Banter Lounge Group
Event Cover Photo
Took place 1 month ago
Thu 23 Jun 18:30 - 21:00

Ready to Join?

Join some of our members attending this interesting activity.

Fuckup Nights is a global movement and event series that shares stories of professional failure. 3 Speakers get up in front of a room full of strangers to share their own professional fuckup.

The goal is to debunk the negative connotation about failure. Failure is a powerful learning tool. The speakers, from different backgrounds, tell in 7 minutes each what they have learned from their failures. Following each story there's Q&A and to close the event there's networking and drinks.

The event is free but a contribution of CHF 10.- to continue offering this kind of activity is highly appreciated.

**Official Language Italian / official start 6:30 pm

Protected content

Fuckup Nights è un movimento globale e una serie di eventi che condivide storie di fallimento professionale. 3 oratori condividono il loro fallimento professionale di fronte a una stanza piena di sconosciuti.

L'obiettivo è quello di demolire la connotazione negativa del fallimento. Il fallimento è un potente strumento di apprendimento. Gli oratori, con diversi background ed esperienze, raccontano in 7 minuti ciascuno ciò che hanno imparato dai loro fallimenti. Dopo ogni storia c'è uno spazio per domande e per chiudere l'evento si fa networking e si gusta un drink.

L'evento è gratuito ma un contributo standard di CHF 10.- per continuare ad offrire questo tipo di attività è molto apprezzato.

**Lingua ufficiale: italiano / Inizio ufficiale 6:30pm