Join now
Log in Join

Seeking Translation internship (Berlin)

Hi everyone,

I am an irish student planning to spend my Summer in Berlin and am inquiring about the availability of possible internship programs. I have past employment experience in southern Germany, am computer literate (ECDL etc.) and have a high spoken and written proficiency in German. I am especially interested in working in the Translation and Localization sector or with non-profit/governmental organisations. I wonder if anyone could tell me if there any such positions available. C.V is available, of course. Thanks and kind regards.

Hallo Alle,

Ich bin ein 22 jähriger Student aus Irland und habe vor, nächtes Sommer in Berlin zu verbringen. Deshalb möchte ich mich nach möglichen Praktikaplätzen lieber zwischen Juni und September erkundigen. Ich habe schon Arbeitserfahrung in Baden-Württemburg und bin am PC kompetent. Dazu kann ich Deutsch und kann mich gut schriftlich äußern. Ich würde am liebsten bei einer Übersetzungsdienstleistungenfirma oder eine gemeinnützige Stiftung beschäftigt sein. Können Sie bitte mir mitteilen ob es derartige Positionen in Hamburg bestehen. Lebenslauf ist vörratig. Danke Ihnen.

MfG

Alan

Berlin Forum