Join now

Flirting, dating, loving in Dakar : a research!

Views
206

(le français suit)

Hello everyone,

My name is Véronique and I am a PhD candidate in Social Anthropology at the University of Edinburgh (UK). I am doing research on dating, seduction, love and romantic relationships here in Dakar.

As part of my research, I would like to meet with Expats who have been or are in a relationship with a Senegalese person, and/or with Senegalese people who had or have a romantic involvement with a non-Senegalese. My definition of romantic involvement is quite large and includes flirting, casual encounters, and dating, but also engagement and marriage.

The goal of my research is to better understand:
- how romantic relationships begin, develop, unfold and end;
- what the expectations on the partner are, and if they vary according to the cultural background;
- how the relationship is/was perceived by the partners, friends and families;
- what is different, similar, surprising, particular in dating in Dakar;
- etc.

I am looking for people who would be interested in sharing their experiences, good and bad, with me; informal interviews (approx. 1.5h) would be absolutely confidential and anonymous, and can be conducted in either French or English. I have a very flexible schedule and would be available to meet you during the day or the evening, at a location convenient for you.

If you have questions or are interested in participating, please send me a private message here on Internations, or email me at Protected content .

Thanks! I’m looking forward to meet you!
Véronique

--------------------------------------------- Protected content

Bonjour à tous,

Mon nom est Véronique et je suis doctorante en anthropologie sociale à l’Université d’Édimbourg (UK). Ma recherche porte sur les relations amoureuses, la drague, les fréquentations, la séduction et l’amour à Dakar.

Dans le cadre de mes recherches, je souhaite rencontrer et interviewer des Expatriés ayant fréquenté ou qui sont en relation avec une personne sénégalaise, ou des Sénégalais(es) qui sont en couple ou ayant fréquenté des non-Sénégalais(es). Ma définition de ‘relation’ est assez large et inclut la drague, les rencontres sporadiques et sans attaches, les fréquentations, mais aussi les fiançailles et le mariage.

Le but de ma recherche est de mieux comprendre :
- comment les relations débutent, se développent, se déroulent et se terminent ;
- quelles sont les attentes des partenaires l’un envers l’autre, et si elles divergent selon la culture ;
- comment les relations sont perçues par les partenaires, les amis, les familles ;
- ce qui est différent, similaire, surprenant, particulier dans les fréquentations à Dakar ;
- etc.

Je suis donc à la recherche de personnes qui accepteraient de partager (en français ou en anglais) leurs expériences amoureuses, bonnes ou mauvaises, au cours d’entrevues informelles (env. 1.5h) anonymes et confidentielles. J’ai un horaire flexible et pourrais vous rencontrer en journée ou en soirée, dans un lieu qui vous convient.

Si vous avez des questions ou êtes intéressés à participer à la recherche, n’hésitez pas à communiquer avec moi par message privé sur Internations, ou par courriel à Protected content .

Merci, et au plaisir de vous rencontrer !
Véronique

Dakar Forum

Our Global Partners