Join now

Donation for kids with Cancer - I am participating (Montréal)

Views
23

Dear Friends,

I have decided to participate in the Leucan 12-Hour Ski Challenge this year. I will be participating in the team called Isabelle.

The Leucan 12-Hour Ski Challenge is a friendly and family oriented activity during which I will have to ski for 12 consecutive hours for children with cancer and their families.

You can support me by making a donation on my personal profile: Protected content

Last year, 2,785 skiers and snowboarders participated. More than $ 723,000 in donations have been raised. We are aiming higher this year with a number of participants higher than ever.

Leucan ( Protected content ) is an association whose mission is to help cancer-stricken children and their families believe in a brighter future. Leucan invests in the clinical research of the 4 pediatric oncology centres in the province of Quebec. It also looks after the families of children with cancer at each phase of the illness by providing them with services like : financial support; welcome, emotional assistance and support; hosting and support in playrooms at the hospital; socio-recreational activities; massage therapy; a school-life service; and end of life and bereavement follow-up services.

Be generous, it is for a great cause and my effort means something!

You would like to do your part too?

Subscribe online at Protected content ! Participating is easy: gather a team of 4, collect $500 in donations for Leucan and ski at least once every hour for the 12 consecutive hours of the event.

Thank you!

Reina Hallab

___________________________

Cher (re) Amis (es)

Cette année, encore une fois, j'ai décidé de participer au Défi ski 12 h Leucan. Je ferai partie de l'équipe Isabelle.

Le Défi ski 12 h Leucan est une activité familiale et conviviale au cours de laquelle je devrai skier pendant 12 heures consécutives pour les enfants atteints de cancer et leur famille.

Vous pouvez m'encourager en me faisant un don sur mon profil personnel : Protected content

L'an dernier, Protected content et planchistes y ont participé et plus de Protected content en dons ont été ramassés. Cette année, nous visons encore plus haut avec un nombre record de participants.

Leucan ( Protected content ) est une association dont la mission est d'accroître la confiance en l'avenir des enfants atteints de cancer et de leur famille. En plus d'appuyer la recherche dans les quatres centres d'oncologie pédiatriques de la province, Leucan accompagne les familles d'enfants atteints de cancer à chaque étape de leur cheminement face à la maladie en leur offrant des services tels que :
- de l'aide financière,
- un service d'accueil, de soutein affectif et d'accompagnement,
- de l'animation et de l'accompagnement dans les salles de jeux des hôpitaux,
- des activités sociorécréatives adaptées,
- un service de massothérapie,
- de la sensibilisation en milieu scolaire,
- ainsi qu'un service de fin de vie et de suivi de deuil.

Soyez généreux, la cause est importante et mon effort en vaut le coup!

Vous avez envie de faire votre part tout comme moi?

Inscrivez-vous en ligne au Protected content ! C'est simple : formez une équipe de quatre, amassez un minimum de Protected content en dons pour Leucan et effectuez une descente par heure pendant les douze heures de l'évènement.

Merci!

Reina Hallab

Montréal Forum

Our Global Partners