Join now
Log in Join

Volviendo a Munich / Repatriate coming back

Views
60

Hola / Hello! - (si alguien no habla inglés, abajo escribo en español)

My name is Ingo and after 5 years **BARCELONA** I am returning back home to Munich. In Spain I was working for a German software company, building up a small office. It seems that we had success, because now this small office is working pretty well without me :) - so from September on I will work again in the headquarters of the same company, located here in Munich.

I really enjoyed to go out in Barcelona: having some goooood Spanish food, meeting friends for a drink or playing volleyball at the beach. Hey! I know, at least the beach part is going to be different here in Munich, but I really would like to keep the other habits.

I also enjoy using my Nikon to take photos, I am a fun diver in my holidays and love music, especially 70s and 80s.

Originally I am from Tettnang, Bodensee (Lake Constance), but I was studying (and working a little bit) in Munich before my expat stay in Barcelona.

I enjoy sharing an apartment with interesting and international people, I am also used to sharing rooms, cleaning up, etc.

If there are no room offers, I would also be interested in apartments.

Am really looking forward to your offers, my e-mail is Protected content and my phone number Protected content .

Ah, and here you can find some pictures from my ad on WG-Gesucht: Protected content

Best regards, Ingo

Protected content

Y AHORA ESPAÑOL:

... pues nada, soy Ingo, I acabo de volver a Munich, después de 5 años en BARCELONA. Estuve trabajando para una empresa alemana del sector TIC montando una pequeña oficina en Barcelona para ellos. Parece que el proyecto ha tenido éxito, porque ahora funciona sin mi presencia, jaja ;) - así que yo he vuelto para trabajar en la central de esta misma empresa aquí en Munich.

Barcelona... me ha encantado!!! La comida, buenísima!!! Las copas con los amigos por la noche, y sobre todo la playa y nuestros voleis que teníamos cada semana. Ey, ya lo sé, esto de la playa será muy muy distinto aquí en Munich, pero quiero mantener las demás cosas, si puedo!

También me gusta much usar mi cámara Nikon para sacar fotos, a veces buceo en mis vacaciones y me encanta la música, especialmente de los 70 y 80.

No nací en Munich, sino en Tettnang, cerca del lago Constanza, pero conozco muy bien la ciudad, porque estuve estudiando y trabajando en Munich antes de marcharme a Barcelona.

También estoy muy acostumbrado a compartir piso con gente internacional, lo de la limpieza y otras cosas.

Si no hay ofertas de habitaciones en pisos compartidos, también me interesa alquilar un piso para mí.

Si tenéis una oferta, aquí os dejo mi e-mail Protected content y mi teléfono Protected content

Y aquí un enlace para ver algunas fotos y más info sobre mi, es un anuncio en el portal WG-Gesucht:

Protected content

Gracias a todos y un abrazo, Ingo

Munich Forum