Join now
Log in Join

Multilingual German is looking for job opportunity (Nice)

Dear Madam, Sir,
german-born, I gained extensive experience both in commercial as in the management of companies in different countries.
The individual missions and the organisation and distribution problems found during my career in Germany and Sweden have allowed me to acquire a good knowledge of these markets. The establishment of a team of salesmen and technicians and motivation and management are my strong points.
My goal is to introduce and distribute new products to new markets and implement all the necessary: strategies, marketing, advertising, fairs, exhibitions etc..
My previous experiences have taught me to work independently, to structure and organize a subsidiary and its team to best meet customer needs, with a constant focus on profitability. Familiar with this tool, and the latest communication techniques, rigorous and dynamic, I am able to get involved quickly in a new mission and assume responsibility, and I am looking forward to join a dynamic team.
Geographically mobile, I can relocate myself either in France, Scandinavia or Germany.
Languages: German, French, English and Swedish.
I am at your disposal for an interview and ask you to accept, Madam, Sir, the assurances of my highest consideration.
Stefan Weggen

I will take away the thread when the position is found

Madame, Monsieur,
Allemand d´origine, j´ai acquis une grande expérience aussi bien dans le domaine commercial que dans le management d´entreprises.
Les nombreuses missions et les défits relevés durant mon parcours professionnel en Allemagne et la Suede m´ont permis d´acquérir une bonne connaissance de ces marchés. Mis en place d´une équipe de vendeurs et techniciens, sa motivation et sa gestion étant mes points fort.
Mon objectif est de pouvoir introduire et distribuer dans ces pays de nouveaux produits et de mettre en place toutes les stratégies nécessaires, marketing, publicité, foires expositions etc.
Mes précédentes expériences m´ont appris à travailler de manière autonome, à structurer et organiser une filiale et son équipe pour répondre au mieux aux besoins des clients, avec un souci permanent de rentabilité. Familiarisé à l´outil informatique, ainsi qu´aux dernières techniques de communication, rigoureux et dynamique, je suis en mesure de m´investir rapidement dans une nouvelle mission et d´assumer de plus amples responsabilités en m´intégrant à une équipe dynamique.
Géographiquement mobile, je peux indifféremment me relocaliser en France ou en Allemagne.
Je me tiens à votre disposition pour un entretien et vous prie d’agréer, Madame, Monsieur, l’expression de mes sentiments distingués.

Stefan Weggen

Nice Forum