Join now

French Cinema Week in Tehran

From 23rd to 26th of April, Museum of Contemporary Art of Tehran is hosting the "French Cinema Week in Tehran".
The opening Ceremony is on 23rd of April at 16 pm with special guest, the "French ambassador of Iran".

The film selection was done by "Jean-Michel Frodon".

You can watch the films by subtitle and it is "FREE of charge".

A bientot!

هفته فیلم فرانسه، با مشارکت سینماتک موزه هنرهای معاصر و سفارت فرانسه در تهران برگزار می‌شود.
هفته فیلمی که یک ویژگی مهم دارد: فیلم‌ها را ژان میشل فرودون منتقد مشهور سینما و سردبیر سابق کایه دوسینما انتخاب کرده است و خود او در زمان نمایش فیلم‌ها در تهران حضور دارد.
هفته‌ی فیلم فرانسه از شنبه ۴ اردیبهشت تا سه‌شنبه ۷ اردیبهشت (طی ۲ سانس، در ساعت‌های ۱۵ و ۱۷) در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود. در این هفته فیلم آثاری از شش سینماگر معاصر فرانسوی شامل لئوکاراکس، کلر دنی، فیلیپ فالکون، ژان دوایون، زاویه بووآ و بنوآ ژاکو با زبان اصلی و زیرنویس فارسی به نمایش درمی‌آیند. حضور در این برنامه برای علاقمندان رایگان است.
ویژگی‌های برنامه هفته فیلم فرانسه:
انتخاب فیلم‌ها توسط ژان میشل فرودون و از بین سینماگران معاصر فرانسوی انجام شده است. سینماگرانی که شاید کمتر در فضای سینمادوستان ایران شناخته شده باشند. فرودون سردبیر سابق کایه دوسینما طی این برنامه در سینماتک حضور خواهد داشت و بعد از نمایش هر فیلم به نقد و بررسی آن می پردازد. فرودون به مناسبت این هفته‌ی فیلم اقدام به تدوین مجموعه یادداشت‌های تحلیلی در مورد فیلم‌ها نموده که در قالب کتابچه‌ی راهنما در اختیار حاضرین قرار خواهد گرفت.
دلایل انتخاب این آثار از زبان ژان میشل فرودون:
«اولین دلیل این است که تمام کارگردانان این فیلم‌ها، حداقل صاحب یک اثر هستند که امروزه در جهان مطرح‌ است. دوم، و مهم‌تر، این که این فیلم‌ها مشتی نمونه‌ی خروار هستند که طیِ دهه ‌ها از سینمای موج نوی فرانسه به جا مانده»
اسامی فیلم‌ها و زمان پخش این آثار:
«خون پلید» (لئو کاراکس – ۱۹۸۶) شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۶
«نه ترس ، نه مرگ» (کلر دنی – ۱۹۸۹) یکشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۱۵
«پونِت» (ژاک دوآیون – ۱۹۹۶) یکشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۱۷
«ستوان جوان» (اگزاویه بوآ – ۲۰۰۵) دوشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۷
«خیانت» (فیلیپ فاکون – ۲۰۰۵) سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵
«ویلای آمالیا» (بنوآ ژاکو – ۲۰۰۷) سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۷
مراسم افتتاحیه این مراسم روز شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ با حضور سفیر فرانسه و مدیر موزه‌ی هنرهای معاصر در سینماتک موزه‌ی هنرهای معاصر برگزار می‌شود. لازم به توضیح است این برنامه برای کلیه‌ی علاقمندان آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم‌های فرانسه، به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند

Tehran Forum

Our Global Partners