Join now

Apartment in Seefeld (district 8) (Zurich)

—- ENGLISH
I am looking for a subtenant for the period beginning of December to the end of January (2 months). Small period changes are possible.

The apartment is located in Seefeld (district 8). The house was built in Protected content all apartments were renovated in April Protected content . The size of apartment is about 55m2 and has a wonderful wooden parquet floor. All furniture (all new in April) can be used during the rental period.

The area is very quiet, but also centrally located. The city centre of Zurich, the village centre of Zollikon and Lake Zurich can be reached in a few minutes. The apartment has two balconies. It can be used kitchen, living and dining room as well as bath (bathtub with shower and WC) and one. Dishwasher, washing machine and tumble dryer are available.

There are good connections to the nearby public transport network (the nearest stop is 2 minutes away). Protected content walk to the station Tiefenbrunnen: Tram Protected content , trains S16, S6, SN6, SN7 and bus 33, bus 910, Protected content 916, N18; 7 minutes to the main station. About 10 minutes by tram to Bellevue.

I am from Zurich, 29 years old, 100% employed, enjoy nature, but also the exciting city life. I am interested in photography, art as well as all kinds of pleasurable food or interesting occasions. Since I've recently been more involved with travelling, I'd like to sublet my apartment during this time - on request with all city tips included - I love Zurich and as a native of here I know my way around here ;).

P.S. I am looking for a decent person (age doesn't matter), who is looking for this apartment for the optimal balance to everyday stress.

The monthly rent of CHF Protected content all additional costs (billag, electricity, heating, water consumption etc.).

The apartment can be visited at an agreed time.

It would be a great pleasure for me to get in touch with you. The best way to reach me is via my mobile number Protected content by email Protected content .

Some pictures can be found here:

Protected content

Protected content

Best regards Anouk

—— GERMAN
Ich suche eine/n Untermieter/in für den Zeitraum Anfang Dezember bis Ende Januar (2 Monate) für meine Wohnung, welche in dieser Zeit frei stehen wird.
Kleine Zeitraumänderungen sind möglich.

Die Wohnung befindet sich im Seefeld (Kreis 8) in einer hellen, neurenovierten Wohnung. Das Haus wurde Protected content und alle befindlichen Wohnungen wurden im April Protected content . Die verfügbare Wohnung ist ca. 55m2 gross und besitzt einen Holzparkett. Alle Möbel (alles neu im April eingerichtet) können während des Mietzeitraumes genutzt werden.

Die Gegend ist sehr ruhig, aber auch zentral gelegenen. Der Stadtkern Zürich, der Dorfkern Zollikon sowie der Zürichsee sind in wenigen Minuten zu erreichen. Die Wohnung besitzt zwei Balkone. Es kann Küche, Wohn- und Esszimmer sowie Bad (Badewanne mit Dusche und WC) und ein benutzt werden. Geschirrspüler, Waschmaschine und Tumber sind verfügbar.

Es bestehen gute Anbindungen an das nahe gelegene, öffentliche Verkehrsnetz (Nächstliegende Haltestelle ist in 2 Minuten zu erreichen. Protected content Fussweg zum Bahnhof Tiefenbrunnen: Tram Protected content , Züge S16, S6, SN6, SN7 und Bus 33, Bus 910, Protected content 916, N18; 7 Minuten zum Hauptbahnhof. Circa 10 Minuten mit dem Tram bis Bellevue).

Kurz zu mir: ich bin eine aufgestellte waschechte Zürcherin, 29jährig, 100% berufstätig, geniesse die Natur, aber auch das spannende Stadtleben. Ich interessiere mich für die Fotografie, Kunst sowie jegliches genussvolles Essen oder jegliche, interessante Anlässe. Da mich seit kurzem mehr das Reisen gepackt hat, würde ich gerne während dieser Zeit meine Wohnung untervermieten - auf Wunsch mit allen Stadttipps inklusive - ich liebe Zürich und als Hiergeborene kenn ich mich Bestens hier aus ;).

P.S. Ich suche eine ordentliche Person (Alter spielt keine Rolle), welche diese Wohnung für den optimalen Ausgleich zum Alltagsstress sucht.

Im monatlichen Mietpreis CHF Protected content .- sind alle Nebenkosten (Billag, Strom, Heizung, Wasserverbrauch etc.) inklusive. Auf Wunsch besteht auch die Möglichkeit, einen Parkplatz zu mieten.

Die Wohnung kann zu einer vereinbarten Zeit besichtigt werden.

Es würde mich sehr über eine Kontaktaufnahme freuen. Am besten erreichen Sie mich über meine Mobile Nummer Protected content email Protected content

Hier zu den Bildern:

Protected content

Protected content

Liebe Grüsse Anouk

Zurich Forum