Join now
Log in Join

Room as couchsurfing? (Frankfurt)

Dear all,

Have you heard of couchsurfing? I am looking for a place to stay till around 16 December over there. But I am about to give up and thinking of leaving Frankfurt on Friday. The following is what I write on the request there.

I am from Hong Kong and had lived in Frankfurt for a year before. Now I am visiting my friends and would like to stay till Christmas. During this period of time I have no fixed plan. So please let me know if you could help. I will be very grateful for that.

I also understand that it is a long time to stay. I know it is not easy. I don't expect much here especially in Germany. But I tried in London and I could get something for 1.5 months (to my surprised) so I am trying here again. I can't work without visa so I have to save money... I am not a student and have bills and family to pay in Hong Kong. I can help pay some bills and do some housework.

Rain

--------------- Protected content

Hallo!

Ich komme aus Hong Kong und habe ich früher in Frankfurt für ein Jahr gewohnt. Jetzt besuche ich meine Freunde und möchte ich bis Weihnachten hier bleiben. Zurzeit habe ich keine Plan ... entschuldigung. So, wenn Sie mir helfen können, bitte sagen Sie mich. Ich bin sehr sehr dankbar.

Ich weiß dass es sehr unmöglich ist, etwas für so lange Zeit zu finden hier, besonders in Deutschland. Aber ich habe in London die Gleiche versucht, und überraschend, ich habe etwas für 1,5 Monat gefunden. Deswegen probiere ich wieder hier. Ich kann nicht arbeiten ohne Visum, deshalb muss ich Geld sparren. Ich bin keine Studentin und habe viel zu bezahlen in Hong Kong (Familie und Versicherungen). Ich kann den Strom, das Wasser, die Heizung teilen und Hausarbeit machen.

Ich habe Deutsch gelernt, aber nicht zu lang. Bitte entschuldigen Sie mein Deutsch. I did my best....

Rain :)

Frankfurt Forum