Join now
Log in Join

LOOKING FOR A BRIGHT FURNISHED ROOM LONG-TERM STAY (Barcelona)

Hi there! :)

I’m looking for a bright furnished room in a renovated apartment located in the l'Eixample/Gracia area for long-term stay (minimum 6 months) starting in August. I'd like to share a flat with sociable clean people between 25 and 35 years old.

I'm a 30-year-old guy originally from Brazil. I have been living abroad for more than 10 years now and I have lots of experience sharing flats. I went to college in the United States from Protected content 2006, and afterwards I moved to Barcelona to pursue graduate studies here. I currently work as a business analyst for a German multinational of the Banking Technology sector.

I'm quite independent, but I do like to come home after work and share some conversations and a few beers with my flatmates occasionally. By the way, I feel equally comfortable speaking English, Spanish or Portuguese, and I can understand Catalan (or so I like to believe ;) ).

I´m quite happy at the flat where I currently live, but the contract will expire at the end of July and all of us we will have to vacate the place.

Well, that´s it. If you think we might get along and you have a free room in your apartment, please send me a message with details (and pictures) about what you have to offer regarding the apartment itself and the people living there.

Thank you very much for your attention!

Cheers,
Marcos

PS.: Just in case you are wondering, I’m a hetero guy.

PS1.: I’d prefer to live with non-smoking people.

Buenas! :)

Busco una habitación amueblada y luminosa en un piso reformado ubicado en l'Eixample/Gracia para larga estancia (mínimo 6 meses) a partir de agosto. Me gustaría compartir un piso con gente sociable y limpia de 25 a 35 años.

Soy un chico de 30 años originalmente de Brasil. He estado viviendo fuera de mi pais por más de 10 años y tengo mucha experiencia compartiendo pisos. Cursé mi carrera en Estados Unidos del Protected content 2006, y después me mudé a Barcelona para cursar estudios de posgrado. Actualmente trabajo como analista de negocios para una multinacional alemana del sector bancario tecnológico.

Soy bastante independiente, pero me gusta volver a casa después del trabajo y compartir algunas charlas y cervezas con mis compis de vez en cuando. Por cierto, me siento igual de cómodo hablando el inglés, el castellano o el portugués, y puedo entender el catalán (o eso me gusta creer ;) ).

Estoy bastante contento con mi piso actual, pero el contracto se va a expirar al final de julio y todos tendremos que salir.

Pues nada. Si crees que podemos llevarnos bien y tienes una habitación libre en tu piso, por favor envíame un mensaje con detalles (y fotos) sobre lo que tienes para ofrecer con relación al piso y a las personas que lo habitan.

Muchas gracias por tu atención!

Saludos,
Marcos

PD.: Solo por si te estás preguntando, soy hetero.

PD1.: Preferiría vivir con gente no fumadora.

Barcelona Forum