Join now
Log in Join

Multilingual political/social scientist (Aarhus)

Hej,

Jeg er en 25-årig belgisk mand, som ville utrolig gerne bor or arbejde i Danmark (fortrækket i Århus). Siden flere måneder nu, her jeg prøvet at finde et job, men jeg har selv ikke fået en enkelt samtale. Jeg har gradueret med udmærkelse ved Vrije Universiteit Brussel i statskundskab (internationale relationer), og har også en Msc i kriminologi fra Katholieke Universiteit Leuven. Jeg taler 5 sprogene, fra godt til basisk: hollandsk, engelsk, fransk, dansk og tysk. Det er lige meget hvad jeg skulle gør som arbejd. Jeg ville også gerne arbejde gratis, 20 timer per dag, det er fulstændlig lige meget, så lange at jeg kunne bor her. Jeg har et stort interesse i internationale sikkerhed og relationer, og socialt arbejde: så jeg tænkte på arbejde som journalist, på en universitet eller undersøgelse-service, think tanks, i sociale sektor, i offentlige sektor, i energi sektor (jeg har skrevet min speciale om de EU's energi politik), ændre erhverv,... Hvis der er nogen her der kunne hjælpe mig, det ville være extremt værdfuld.

Undskyldninger for sprogfejlene, og tusind, tusind tak,
Simon

I will say this in English as well:
Hello,

I'm a 25 year old Belgian guy, who would simply adore living in Denmark (preferably Århus). Since several months now, I have been trying to find a job, but I haven't even got one single job interview, let alone an actual job. I graduated With Distinction from the Free University of Brussels in political science (international relations), and also have a Msc in criminology attained at the Catholic University of Leuven. I speak 5 languages, from excellent to basic: Dutch, English, French, Danish, and German. It doesn't matter at all what kind of job I would have to do. I would also like to work for free, 20 hours a day, it doesn't matter, as long as I would be able to live here. I have a profound interest in international security and relations, and social work: so I thought about working as a journalist, in a university or research-service, think tanks, in the social sector, in the public sector, in the energy sector (I wrote my thesis on the EU's energy policy -which was (as far as I'm aware of) the highest graded thesis in my year), or other companies. If there is anyone here that would like to help me, it would be enormously appreciated.

Thanks a lot,
Simon

Aarhus Forum